صفحه اصلی
فرصتی بی نظیر برای پژوهشگران
  • 10 بازدید

به گزارش ایکنا، دومین همایش بین المللی مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم و هفتمین همایش ملی اعجاز قرآن کریم، بهمن‌ماه سال جاری در سه محور مباحث نظری، قرآن و علم، مطالعات قرآنی و چالش‌های جهان معاصر، در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

در همین زمینه فرزانه روحانی مشهدی؛ عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن درباره اهمیت برگزاری این همایش گفت: همایش‌های اعجاز قرآن که امسال هفتمین دوره آن برگزار می‌شود یک فرصت بی‌نظیری در ایران است تا دوستانی که کارهای میان‌رشته‌ای در حوزه قرآن کردند را در معرض نقد متخصصان و افراد باتجربه در این حوزه قرار دهد. بی‌نظیر بودنش به خاطر فرصتی است که ایجاد می‌شود تا افراد از رشته‌های مختلف و از دانشگاه‌های مختلف به عنوان کمیته علمی و هیئت داوران در این همایش حضور یابند و در روز همایش هم در غالب پنل‌ها به ارائه نظرات خود بپردازند و ما می‌توانیم نظرات تخصصی آنها را نسبت به پژوهش‌های خودمان دریافت کنیم و از این جهت یک فرصت بی‌نظیر است برای کسانی که می‌خواهند دامنه پژوهش‌های خودشان را توسعه دهند و آن را تعمیق کنند.

وی افزود: برای نمونه در همایش پنجم، بعد از دریافت چکیده‌ها و غربال آنها 130 مقاله خوب میان‌رشته‌ای داشتیم که توسط دو داور از رشته‌های مرتبط با آن مقالات داوری شدند و تعدادی از این مقالات فرصت پیدا کردند به صورت شفاهی یا پوستری در معرض آرای صاحب نظران در این حوزه قرار بگیرند و افرادی که به عنوان داور در این همایش مشارکت داشتند از 15 رشته مختلف و از 8 دانشگاه مطرح کشور بودند.

وی تاکید کرد: من فکر می‌کنم این ویژگی که در مورد همایش عرض کردم مسئله مهمی است که خصوصیت برجسته این همایش را مورد تاکید و توجه قرار می‌دهد و می‌تواند برای افرادی که در این حوزه کار می‌کنند جالب توجه باشد تا از این فرصت استفاده کنند.

افزودن نظرات