صفحه اصلی
فراخوان مجله انگلیسی مطالعات بین‌رشته‌ای قرآن کریم
  • 942 بازدید

نخستین مجله علمی بین‌المللی به زبان انگلیسی در زمینه مطالعات بین‌رشته‌ای قرآن کریم با همکاری مشترک دانشگاه شهید بهشتی و موسسه مطالعات معاصر در لندن منتشر شد. هدف از انتشار این مجله فراهم کردن بستری برای انتشار پژوهش‌های علمی، اصیل و نوآورانه در حوزه مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم در سطح بین‌المللی است.

 شایان ذکر است که مقالات منتشر شده از استادان دانشگاه شهید بهشتی در این مجله تا زمان دریافت نمایه‌های ملی و بین‌المللی دارای امتیاز مجله علمی پژوهشی (دال) است. لذا از استادان محترم دانشگاه شهید بهشتی دعوت می‌شود تا مقالات خود در زمینه‌های زیر را برای انتشار در این مجله ارسال نمایند.

• مباحث نظری اعجاز و مطالعات میان رشته ای قرآن؛ مباحث روش شناسی ارزیابی اعجاز قرآن در ابعاد مختلف

• موارد مطالعه میان رشته‌ای قرآن و سایر علوم: مطالعه و تحلیل میان رشته‌ای آیات حاوی موضوعات چندتباری در تمامی زمینه‌های علوم مانند روانشناسی، جامعه شناسی، مردم شناسی، زبان‌شناسی، مدیریت، ادبیات، باستان‌شناسی، اقتصاد، اخلاق، فلسفه، حقوق، سیاست، تاریخ، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، نجوم، هواشناسی، علوم‌پزشکی، مهندسی و علوم کامپیوتر


• موارد اعجاز قرآن: اثبات تحقق شرایط اعجاز علمی در آیاتی که به اوصاف پدیده‌های طبیعی یا انسانی اشاره شده است. 
• قرآن کاوی رایانشی: کاوش، اسـتخراج و پردازش واژه‌ها و مفاهیم قرآنی و روابط میان آنها با اسـتفاده از روش‌ها و الگوریتم‌های داده کاوی، رمزنگاری، کشف الگو و غیره
• سیستم‌های قرآن: شناسایی، ارائه و تحلیل سیستم‌های قرآن

قابل ذکر است که مقاله‌های ارسالی می‌توانند به صورت پژوهشی، مروری و یا مطالعه موردی بوده و ترجیحا به زبان انگلیسی باشند. در صورتی که مقاله به زبان فارسی ارائه شود، پس از داوری و پذیرش مقاله، نویسنده می‌بایست نسخه انگلیسی مقاله خود را ارسال نماید.

ارسال مقالات فقط از طریق سایت (لینک زیر) انجام می شود. لطفا از ارسال مقالات به صورت پیوست ایمیل خودداری نمایید.

https://iqs.sbu.ac.ir
iqs@sbu.ac.ir

افزودن نظرات